SCHiM és un joc independent de trencaclosques i plataformes que convida els jugadors a un món on la llum i l’ombra són l’essència del joc. Desenvolupat per un petit equip de dues persones, el joc ofereix un enfocament minimalista i fresc al gènere de plataformes, cosa que el fa destacar en l’escena dels videojocs indie. Tot i que demostra molta creativitat i gaudeix d’un atractiu visual, té dificultats per mantenir l’interès al llarg del seu curt temps de joc. Descobrim doncs, si aquesta proposta us pot interessar.
‘Minimalísticament’ perfecte
El disseny visual de SCHiM és el seu aspecte més destacat. L’estil artístic minimalista del joc utilitza paletes de colors vius per definir els diferents nivells, cadascun reflectint diverses hores del dia i amb entorns únics. Les ombres no només són elements de joc, sinó que són una part integral del disseny del món, fet que fa que cada nivell sembli viu. L’enfocament visual, senzill però efectiu, crea una atmosfera tranquil·la que convida a l’exploració.
La història d’una vida
Tot i que SCHiM no disposa d’una trama en el sentit més genèric de la paraula, ofereix una història subtil d’una petita criatura separada del seu humà. El viatge per reunir-se amb la seva persona serveix de teló de fons per als trencaclosques del joc. Encara que la trama és minimalista, afegeix una capa de profunditat emocional, proporcionant context i propòsit al joc, que d’altra manera seria abstracte. Nivell rere nivell, veurem com la vida del nostre humà va canviant amb els seus alts i baixos.
Poca varietat en la jugabilitat
La jugabilitat en SCHiM gira al voltant de saltar entre ombres per navegar per diversos entorns. Aquesta mecànica central el diferencia d’altres jocs semblants, ja que depèn de l’ús estratègic de la llum i l’ombra per avançar. No obstant això, tot i que les primeres impressions són positives, el joc tendeix a fer-se repetitiu amb el temps. Els trencaclosques, tot i estar ben dissenyats, sovint segueixen patrons similars, cosa que pot fer que el joc sembli monòton després d’una estona. De tant en tant, es presenten noves mecàniques, com interactuar amb objectes per crear noves ombres, però aquests moments són escassos i no sempre contraresten la sensació de repetició.
El ritme del joc és pausat, sense límits de temps ni enemics que ens facin la guitza, cosa que pot ser tant una fortalesa com una debilitat. Tot i que permet als jugadors prendre’s el seu temps i gaudir de l’experiència, també pot generar frustració durant moments que requereixen esperar canvis en l’entorn o accions dels personatges per continuar. Convé destacar que els nivells disposen de secrets i col·leccionables, per aquelles persones disposades a explorar tots els racons.
Conclusions
En conclusió, SCHiM és un joc de trencaclosques i plataformes minimalista en tots els aspectes. L’ús creatiu de la llum i l’ombra el converteixen en un títol destacat, especialment per a aquells que valoren els jocs artístics. No obstant això, la seva jugabilitat repetitiva poden no agradar a tothom. Tanmateix, és una proposta indie interessant, especialment per a jugadors que busquen una experiència tranquil·la i visualment atractiva.
Còpia del joc proporcionada per PLAYISM.
Per estar sempre a l’última de les principals novetats del món dels videojocs en català, recordeu seguir-nos a Twitter, Facebook o Telegram.