Xbox redueix més d’1,2 milions de tones de CO2 en tres anys
Microsoft ha anunciat el seu compromís per reduir l’impacte ambiental i convertir-se en una empresa amb emissions de carboni negatives, positiva en aigua i amb zero residus per al 2030. Durant la Setmana del Clima a Nova York, Trista Patterson, directora de Sostenibilitat de Gaming a Xbox, va destacar els avenços realitzats.
En només tres anys, Xbox ha contribuït a aquest objectiu amb iniciatives que han reduït el consum d’energia de les consoles. Aquestes accions, com l’optimització del codi dels jocs i la promoció de modes d’estalvi d’energia entre els jugadors, han evitat més d’1,2 milions de tones mètriques de Co2e, en comparació amb l’ús sense aquestes intervencions.
Segons estimacions de l’Agència de Protecció Ambiental dels Estats Units (EPA), aquesta reducció és equivalent a evitar les emissions generades per un vehicle que recorri més de 4.800 milions de quilòmetres.
Entre les mesures adoptades, es troben:
- Millorar l’eficiència energètica del codi dels jocs mitjançant el Kit d’eines de sostenibilitat de Xbox. Estudis com 343 Industries i Activision han utilitzat aquestes eines per identificar oportunitats de reduir el consum energètic dels seus jocs sense afectar l’experiència del jugador.
- Fer que les consoles Xbox siguin més eficients en termes d’energia i emissions. Els jugadors han començat a adoptar opcions com el mode d’estalvi d’energia, la configuració d’hores actives i les descàrregues i actualitzacions de jocs optimitzades per moments d’energia renovable, contribuint a reduir la seva petjada de carboni.
Per estar sempre a l’última de les principals novetats del món dels videojocs en català, recordeu seguir-nos a Twitter, Facebook o Telegram.