Una història de religió, fe i moralitat
Indika és una aventura narrativa en tercera persona ambientada a Rússia del segle XIX, desenvolupada per Odd Meter i publicada per 11 Bit Studios. El joc segueix la història d’una jove monja anomenada Indika, que emprèn un viatge per lliurar una carta a un monestir llunyà. La seva missió es desvia ràpidament quan es troba amb diversos personatges, inclòs el diable i un fugitiu anomenat Ilya, cosa que la condueix a una exploració complexa de la fe, la moralitat i la naturalesa humana.
La narrativa és un dels punts forts del joc, amb profundes exploracions temàtiques i riques interaccions entre personatges. Indika es comunica regularment amb el diable, que desafia les seves creences i la seva moral, creant un diàleg interessant sobre el pecat, la culpa i la fe. Aquesta interacció és central per a la trama del joc, ja que les preguntes i provocacions del diable obliguen a Indika a enfrontar-se als seus propis dubtes i inseguretats.
Una preciosa representació de Rússia
El viatge d’Indika és visualment impactant, ambientat en un fons surrealista i impressionista de la Rússia dels principis del segle XIX. Els entorns estan meticulosament dissenyats, amb una qualitat inquietant i gairebé onírica. L’atenció al detall en l’ambientació és notable, des de l’arquitectura en decadència fins als paisatges sonors ambientals que milloren l’atmosfera del joc.
El joc també inclou flashbacks en un estil pixelart, que contrasten fortament amb els gràfics realistes del joc principal. Aquests flashbacks proporcionen antecedents sobre el passat d’Indika i les seves raons per unir-se al convent, afegint profunditat al seu personatge i avançant la narrativa. L’actuació de veu i l’animació a Indika estan ben executades, amb interpretacions fortes que donen vida als personatges. L’actuació de veu russa, en particular, destaca per la seva autenticitat.
Una jugabilitat amb compromisos
La jugabilitat a Indika, però, és una barreja. El joc presenta elements lleugers de plataformes i trencaclosques ambientals, però aquests aspectes es poden percebre com poc inspirats. Els trencaclosques, que impliquen tasques com empènyer caixes i recollir aigua, no presenten reptes significatius i poden sentir-se repetitius. Tot i això, la brevetat del joc, que dura al voltant de sis hores, ajuda a evitar que aquests elements es tornin massa pesats.
Una característica interessant de Indika és l’ús d’un arbre d’habilitats a l’estil RPG, on els jugadors poden guanyar punts d’experiència per augmentar atributs com la culpa i la vergonya. Aquestes habilitats, però, no tenen un impacte pràctic en la jugabilitat, servint més com a dispositiu temàtic que no pas oferint beneficis en la jugabilitat.
Conclusions
Tot i les seves mancances en la jugabilitat, Indika destaca per la seva narrativa i profunditat temàtica. El joc planteja nombroses qüestions filosòfiques sense proporcionar respostes definitives, permetent als jugadors treure les seves pròpies conclusions.
En resum, és una aventura narrativa que triomfa en la seva exploració de temes complexos i dinàmiques de personatges, fins i tot si els seus mecanismes de jugabilitat són menys atractius. La presentació artística del joc i l’actuació de veu contribueixen significativament al seu impacte, fent que sigui una experiència memorable per a aquells interessats en històries que facin reflexionar.
Còpia del joc proporcionada per 11 Bit Studios.
Per estar sempre a l’última de les principals novetats del món dels videojocs en català, recordeu seguir-nos a Twitter, Facebook o Telegram.