Death or Treat, desenvolupat per l’estudi madrileny Saona Studios, i publicat per Perp Games, és un joc d’acció i aventura amb elements roguelike que ofereix una combinació de jugabilitat terroríficament d’original. Tot i que el joc té els seus punts forts, hi ha algunes àrees on podria beneficiar-se de millores. En aquesta ressenya, analitzarem de més a prop els diversos aspectes del joc, comentant tot allò que el fa destacar per sobre d’altres jocs similars, i debatent sobre les àrees on no està a l’altura. Prepareu-vos, que Halloween arriba abans de temps! Halloween, Halloween, Halloween…
Jugabilitat i elements roguelike
La jugabilitat de Death or Treat se centra en els seus elements roguelike, que són una incorporació benvinguda al gènere d’acció i aventura. Els nivells generats procedimentalment i les mecàniques de mort permanent mantenen el joc fresc, animant els jugadors a adaptar les seves estratègies i aprendre dels seus errors. La corba de dificultat del joc està ben equilibrada, proporcionant un desafiament satisfactori tant per a principiants com per a jugadors experimentats.
Al llarg de les partides, els jugadors obtindran «caramels», que actuen com a monedes. A més, de diferents objectes que es poden utilitzar com a materials. Entre partides, viatjarem a la ciutat central, on podrem desbloquejar comerços que ens oferiran diferents millores i armes a canvi de caramels i materials. Podrem desblocar armes, millores per a les habilitats,
Combat i varietat d’enemics
Una de les àrees on Death or Treat podria millorar és el seu sistema de combat. La mecànica de combat compta amb certa sensació de flotat, que pot fer que sigui difícil per als jugadors sentir-se del tot en control del seu personatge. Provocant moments frustrants durant les batalles intenses. A més, els patrons i moviments dels enemics podrien beneficiar-se d’alguns retocs. La intel·ligència artificial no destacada gaire en la majoria dels casos, i molts enemics simplement es mouen d’una banda a una altra. Tot i que hi ha un nombre decent de tipus d’enemics, els seus patrons d’atac poden esdevenir previsibles, reduint el desafiament del joc. A més, la poca varietat en cada nivell va que ens acabem avorrint de veure les mateixes cares partida rere partida.
Humor i referències a punta pala
Death or Treat es presenta com “una barreja de Hollow Knight, Ori and the Blind Forest, i un toc de Malson abans de Nadal”. Pel que respecta a la jugabilitat, veien el sistema de combat i els elements tant roguelike com de millora de personatge, és fàcil veure les inspiracions de Hollow Knight i Ori, dos dels grans pilars recents pel que respecta al gènere d’acció i plataformes.
També, ambientant-se en un món fosc i tenebrós, però alhora animat i ple de color i vida, es pot entreveure aquest estil tan únic de films de Tim Burton, com ara Malson abans de Nadal o Frankenweenie. Més que pels dissenys dels personatges i enemics, que també, aquestes inspiracions es poden percebre més en la paleta de colors del joc. A més, el joc compta amb diàlegs entretinguts, especialment a la ciutat principal del joc, on trobarem referències a companyies i celebritats reals, com ara Necrosoft, Rip-Tok, i FaceBoo!.
Una presentació impressionant
Visualment, Death or Treat és una delícia, amb la seva paleta de colors vibrants i entorns detallats, que contrasten els seus fons foscos. Els dissenys dels personatges i dels enemics són imaginatius i s’adeqüen bé al món del joc. En part, per la ja esmentada influència de les creacions de Tim Burton. Els escenaris i entorns estan curosament construïts, mostrant una gran varietat d’elements que enriqueixen l’ambientació del joc.
La il·luminació i les ombres juguen un paper crucial en la creació d’una atmosfera inquietant, amb contrastos de llum i foscor. Els efectes visuals, com ara la boira, les partícules i les explosions, estan ben implementats i aporten dinamisme. La interfície d’usuari és elegant i funcional, amb menús i indicadors clars que permeten als jugadors accedir ràpidament a la informació necessària sense treure protagonisme als gràfics i a l’acció. En resum, els gràfics i la presentació de Death or Treat són un dels seus punts forts, proporcionant una experiència visual que captiva els jugadors des del primer moment.
Conclusió
Death or Treat és un joc amb molt potencial, i és clar que els desenvolupadors de Saona Studios estan compromesos a refinar i expandir el joc mitjançant actualitzacions. Amb alguns ajustos en el sistema de combat i la varietat d’enemics, el joc podria esdevenir un títol destacat en el gènere d’acció-aventura roguelike.
Versió analitzada: Nintendo Switch
Còpia del joc proporcionada per ININ Games