Fall of Porcupine és un joc ambiciós que intenta abordar les complexitats del sistema de salut a través de la perspectiva d’un hospital d’un petit poble. El protagonista del joc, Finley, una colometa antropomòrfica i metge, és un personatge amb qui moltes persones es podran identificar, mentre navega pels reptes del seu nou treball intentant mantenir una vida social a la vila de Porcupine.
Un apartat artístic remarcable
L’estil artístic del joc és un dels seus punts més forts, amb un aspecte encantador 2D que recorda a jocs com Night in the Woods. L’ús del color i de la il·luminació crea una atmosfera vibrant que dona vida al poble de Porcupine i a l’Hospital de Santa Úrsula. La banda sonora, una barreja de folk rock, sons acústics i melodies dramàtiques, enriqueix encara més l’atmosfera i la profunditat emocional del joc.
Un missatge poc clar
La narrativa de Fall of Porcupine està plena de personatges diversos i trames secundàries, que, tot i afegir profunditat al joc, a vegades poden resultar aclaparadores. El ritme del joc també és inconsistent, amb un començament lent i un tercer acte que té ganes de posar punt final. Les opcions de diàleg i les petites accions disponibles pels jugadors al llarg del joc aporten un nivell d’interactivitat, però la seva influència en la història i les relacions entre personatges no pot acabar d’agradar.
La història del joc, tot i tenir potencial, a vegades perd el fil i introdueix elements innecessaris. La narrativa hauria pogut beneficiar-se d’un enfocament més detallat, centrant-se més en els temes fonamentals de la sanitat i les lluites dels seus treballadors. Els personatges, tot i ser diversos i interessants, sovint semblen poc desenvolupats, fet que fa difícil que els jugadors es connectin amb ells a un nivell més profund.
Jugabilitat i rendiment
La jugabilitat és una barreja d’exploració en 2D, plataformes i minijocs. Aquests minijocs, que majoritàriament impliquen que Finley realitzi les seves rondes a l’hospital, són d’una qualitat variable. Alguns, com els trencaclosques de colors i símbols, són prou entretinguts, mentre que altres semblen menys interactius i resulten més avorrits. Com si fossin simples tasques sense gaire pensament.
Desafortunadament, Fall of Porcupine pateix diversos problemes de rendiment, especialment a la Nintendo Switch. Aquests inclouen problemes d’autodesat, rendiment i petits errors com converses repetides i mides de lletra inconsistents. Aquests inconvenients, tot i no ser greus, poden afectar de l’experiència global i provar la paciència del jugador.
Detalls addicionals
Les mecàniques del joc, tot i ser innovadores, a vegades poden semblar repetitives. El sistema de puntuació dels trencaclosques, per exemple, no sembla tenir un impacte significatiu en el resultat del joc. El joc també inclou elements de presa de decisions, però la seva influència en la història i les relacions entre personatges no està clara, fet que pot ser frustrant per als jugadors que valorin les decisions significatives.
Conclusió
Tot i aquests problemes, Fall of Porcupine és un joc que destaca pel seu concepte únic, l’encant del seu estil artístic i el seu intent d’abordar temes seriosos d’una manera accessible. És un joc amb molt de potencial, però que es queda curt en la seva execució.
Versió analitzada: Nintendo Switch
Còpia del joc proporcionada per Assemble Entertainment
Per estar sempre a l’última de les principals novetats del món dels videojocs en català, recordeu seguir-nos a Twitter, Facebook o Telegram.