Ressenyes

Ressenya – Gunbrella

Doinksoft, l’estudi darrere de Gunbrella, és conegut per la seva aproximació única al disseny de jocs. L’estudi va fer les seves primeres ones amb el seu joc Gato Roboto, un títol encantador i peculiar que, tot i no ser universalment aclamat, va mostrar el potencial i la creativitat de l’equip. Malgrat algunes crítiques per la seva naturalesa, Gato Roboto va ser un testimoni de l’habilitat de Doinksoft per crear experiències de joc entretingudes amb un estil distintiu.

Amb Gunbrella, Doinksoft ha portat la seva aproximació innovadora a noves alçades, oferint un joc que no només construeix sobre la seva feina anterior, sinó que també es converteix en un testimoni del seu creixement i evolució com a estudi.

Un drama clàssic però entretingut

Gunbrella presenta un relat tant fosc com captivador. La història se centra en un llenyataire que, després de l’assassinat de la seva esposa i el segrest de la seva filla, emprèn una missió de venjança. L’única pista que té és una arma, la titular “Gunbrella,” que es va quedar a l’escena del crim.

El món del joc es representa com un petit espai bidimensional totalment interconnectat, amb una estètica fosca que compleix les temàtiques de la història sobre família, justícia i supervivència. El tema punk-noir del joc i les tonalitats profundament saturades creen un fons gairebé romàntic per a la violència còmica del combat en el món fosc de Gunbrella.

La història s’enriqueix encara més amb l’èmfasi del joc en les decisions del jugador. Les eleccions que fas en el joc poden tenir conseqüències directes en la història, afegint una capa de profunditat al relat. El diàleg és humorístic, aportant un toc lleuger a la història i ambientació fosca de Gunbrella.

Una jugabilitat sublim

La jugabilitat de Gunbrella gira entorn de l’ús de l’arma titular, el gunbrella. Aquesta eina híbrida té múltiples usos, actuant com a arma, escut i com a mitjà de mobilitat. El gunbrella pot ser utilitzat per disparar als enemics, bloquejar projectils entrants i fins i tot propel·lir el protagonista en la direcció que està apuntant, com si fos un doble salt o un dash. Aquesta multifuncionalitat afegeix una capa de complexitat a la jugabilitat, exigint als jugadors dominar diferents tècniques i estratègies.

El joc també ofereix una varietat de tipus de munició, incloent-hi granades i diferents bales. Cada tipus de munició modifica les capacitats del gunbrella, afegint profunditat al sistema de combat. Fins i tot, es pot fer servir el retrocés dels trets per aconseguir una alçada addicional en el salt, integrant encara més les mecàniques de combat i moviment.

El sistema de combat del joc és senzill però satisfactori. Els enemics varien des de sectaris i gàngsters fins a monstruositats, exigint als jugadors ser ràpids i lleugers. Les batalles contra els caps són un punt àlgid especial, ja que requereixen que els jugadors responguin als patrons d’atac de manera delicada, i fins i tot fer servir les armes dels caps de joc contra ells quan sigui possible.

Estètica retro però moderna

La presentació de Grunbella tampoc es queda enrere, amb una estètica distintiva que el diferencia d’altres jocs. Els gràfics són una barreja de pixelart amb tècniques de renderització modernes, creant un estil visual que és alhora nostàlgic i modern. L’estètica fosca del món del joc està bellament representada, amb tons saturats que creen un escenari memorable.

La interfície d’usuari és neta i intuïtiva, amb un disseny minimalista que manté l’atenció centrada en el joc. Els menús del joc són fàcils de navegar, i la interfície del joc proporciona tota la informació necessària sense ocupar la pantalla. No obstant això, alguns jugadors han assenyalat que el procés de selecció de munició i objectes de curació pot semblar una mica frustrant.

Endemés, la banda sonora del joc és una altra característica destacada. La música compleix perfectament amb l’estètica del joc. Les pistes varien des de melodies inquietants fins a ritmes que augmenten l’adrenalina, millorant l’atmosfera i afegint profunditat a la narrativa.

Conclusió

En resum, Gunbrella és una joia en el panorama dels videojocs. Doinksoft ha aconseguit crear una experiència entretinguda, amb una història captivadora, una jugabilitat complexa i una estètica visual distintiva. El joc no només construeix sobre els èxits anteriors de l’estudi, sinó que també mostra el seu creixement i evolució. Tot i que hi ha alguns aspectes que podrien millorar, aquests són petits inconvenients en comparació amb la qualitat general del joc.

Finalment, Gunbrella és un testimoni de la creativitat i l’habilitat de Doinksoft, i estem impacients per veure què ens depara el futur d’aquest estudi prometedor.

Gunbrella

Gunbrella és un joc d’acció, on un llenyataire busca venjança. El joc combina elements de combat i exploració, tot això amb l’ús d’una arma única, el gunbrella. Amb una narrativa captivadora, una jugabilitat complexa i una estètica visual preciosa, Gunbrella és una experiència memorable.

Nou Joc

Jugabilitat
Presentació
Entreteniment
Valor

Resum

Gunbrella és un joc d’acció, on un llenyataire busca venjança. El joc combina elements de combat i exploració, tot això amb l’ús d’una arma única, el gunbrella. Amb una narrativa captivadora, una jugabilitat complexa i una estètica visual preciosa, Gunbrella és una experiència memorable.

4.4

Versió analitzada: PC

Còpia del joc proporcionada per l’editora

Per estar sempre a l’última de les principals novetats del món dels videojocs en català, recordeu seguir-nos a TwitterFacebook o Telegram.